Facebook va introduce reclame in News Feed in 2012

de: Cătălin Nițu
21 12. 2011

Pregatiti-va sa fiti asaltati de reclame pe care nu vi le doriti in News Feed-ul de pe Facebook. In ianuarie 2012, cea mai populara retea sociala va porni un algoritm care va prezenta postari „sponsorizate”, in functie de preferintele prezente la categoria Info a utilizatorului si/sau a prietenilor sai.

Aceste reclame vor fi aproape imposibil de identificat la prima vedere, intrucat vor arata ca niste elemente normale ale News Feed-ului. Singurul element care le va da de gol vor fi undeva intr-un colt in partea dreapta, in ultimul loc in care te uiti parcurgand informatia. Astfel, Facebook va deveni probabil cea mai buna masinarie de promovare online, intrucat multi dintre utilizatori nici nu vor sti ca primesc reclame printre diversele elemente de socializare. In cazul in care nu stiati, o versiune „lite” a acestei strategii este deja in functiune in noul Ticker, care apare in partea din dreapta a paginii principale.

Din fericire, va exista o limita care nu va permite ca News Feed-ul sa fie vopsit in culorile Coca-Cola. O singura astfel de reclama va fi prezentata intr-o singura zi unui utilizator, iar asta numai cand site-ul este accesat direct din browser. Aplicatiile care au acces la News Feed-ul Facebook (precum cele pentru mobile) nu vor afisa aceste reclame (cel putin nu la inceput).

Sursa: TechCrunch